Sunday, 10 March 2013

Hurul A'in vs Wildan

Jika Hurul Ain untuk lelaki soleh,Wildan pula untuk perempuan solehah :) 

Tengah2 layan lagu2 nasyid yang amat mendamaikan jiwa ni.. 
Terdengar plak lagu Mestica yang bertajuk "Hurul Ain" hati tersenyum sendiri sehingga mengukirkan senyuman di bibir tanpa disedari.. :) 

lalu berlakulah dialog yang kedengaran usikan dari seorang sahabat.. 
"kenapa senyum sorang2? tengah chat dengan buah hati ye?" 
"tak lah. ish. ade pulak nak chat dengan buah hati.. nih haa.. tengah bayangkan bidadari dalam syurga Allah... subhanaAllah.. indah kan? hebat sungguh Allah." 
" mestilah.. Allah kan Ohsem! ^_^" 

ya! Allahurabbi~~ sungguh Ohsem! penciptaanMu~~ 

Jika Hurul Ain (bidadari) itu untuk lelaki soleh di syurga, 
Wildan pula adalah bidadara buat wanita solehah di syurga. 
Wallahu a'lam. 

Allah Maha Adil menyediakan bidadari untuk para lelaki soleh. 
Begitu juga untuk wanita solehah (sudah bersuami atau tiada jodoh di dunia). 

Firman Allah s.w.t., 
“Mereka dikelilingi pemuda-pemuda yang tetap muda, dengan membawa gelas, cerek dan piala berisi minuman yang diambil dari air yang mengalir.” (Surah al-Waqiah: 17-18.) 

Bertuah, kan insan2 yang beriman kepadaNya? ^_^ 
siapa yang tak nak ditemani bidadari dan bidadara yang langsung tak pernah di sentuh sesiapa.. 
Tipu la korang tak nak... 

Syaratnya? 
Allah dah beritahu.. 

Kunci syurga pun Allah dah terangkan.. 
Tinggal kita je nak laksanakan atau tidak.. 
Saya ni pun kadang2 alpa dengan dunia.. 
Mintak Allah dekatkan hati kita denganNya. 
Aamiin... 

#salam mujahadah~~