Sunday, 11 November 2012

Perempuan Lindungan Kaabah

Salam'alaik..

semalam hari untuk jalan2 kat umah org mcm ade even hari raya.. ngee :D
jalan punyer jalan.. nasib baik laa adik bongsu kite nk singgah Mesra Mall yep! hehe
dengan kak long sekali dapat habuan.. ngeh3.. :P

hehe.. ble dah kaki masuk dalam mall tuh.. dua bende je.. bowling n POPULAR!!! hehehe
kaki jugak sepantas kilat menuju ke rak novel.. hehe

PEREMPUAN LINDUNGAN KAABAH menjadi pilihan setelah sekian lama.. kisah kisah yg diceritakan melalui penulisan Hana Ilhami ternyata betul betul dapat menarik perhatianku..

Hanan, seorang ustazah yang mengajar subjek Tasawwur Islam yang sangat berdedikasi sewaktu menjalankan tanggungjawabnya betul betul menambat hati ini untuk menjalankan tugas sebagai seorang guru yg berjaya sepertinya juga.. begitu disayangi dan disenangi oleh anak anak muridnya.. :)

watak Fareez pula seorang Muslim yang sudah jauh terpesong dari agamanya.. dipaksa menikahi Hanan, seorang gadis yang solehah, yang merupakan seorang anak kepada orang gajinya dahulu yang juga merupakan adik beradik angkatnya atas permintaan Datin Zaleha... dengan harapan supaya anaknya dapat kembali ke pangkal jalan..

Alex.. watak seorang lelaki yang berbangsa Cina yang juga merupakan sahabat baik kepada Fareez.. pernah leka dalam dunia yang penuh tipu daya namun berusaha keras untuk mencari sinar Ilahi.. mendapatkan bantuan daripada Hanan untuk membantunya setelah Allah mempertemukan mereka dalam satu kejadian yang tidak disangka sangka.. ternyata Allah itu sebaik baik perancang.. dalam diam menaruh perasaan terhadap Hanan kerana tertarik dengan sifat-sifat yang ada pada gadis tersebut.. begitu juga Hanan..

klau nk tau kisah nih lebih lanjut.. bacalah sendiri.. setakat nih alhamdulillah.. seronok membacanya.. :)