Thursday 26 December 2013

Ya Tuhan.. Aku Rindu..


Tuhan jagakan dia untukku..
jagakan dia agar air matanya tak lagi jatuh...
jagakan dia agar cintanya selalu penuh..
untaikan senyuman dibibirnya
terangkan cahaya di matanya...
hangatkan hari-harinya agar selalu ceria...
sinarilah malamnya agar tidurnya lelap...
berikan dia mimpi-mimpi indah...
lindungilah dia dari kesusahan..

dia kembalikan hatiku untuk kujaga dan semai kembali..
semaian yang dimahukan fitrah..
aku mohon Kau jagakan dia untukku..
saat aku tidak lagi berada di sisinya lagi seperti dahulu...
sungguh aku amat mencintai dan menyayanginya...
walaupun ku tahu cintanya tidak lagi bersamaku...
hakikatnya.. fitrahku memerlukan dia..
sungguh aku tak mampu memikul rasa ini..
terbeban dengan cinta yang tiada penghujungnya...
tidak betah menahan kecewa dan cemburu..
saat dia tertawa bersama insan lain..
sedangkan Kau telah titipkan rasa cinta..
dalam diri ini dan dirinya..

Ya Allah..
aku titipkan rasa rindu ini kepadanya melalui-Mu..
Kau titipkanlah rasa rindu ini kembali padanya..
jodohkan kami agar kami bisa bercinta lagi..
dibuktikan dengan akad yang sah..
restu dari kedua orang tua..
diiringi do'a para malaikat..
jika dia adalah jodohku..
yang telah Kau titipkan untuk ku...
maka satukan kami dengan ikatan yang Kau redhai...

Ya Allah
Ya Rahman..Ya Rahim...
aku mohon.. Kau panjatkanlah rasa ini..
jauhilah aku dari perasaan kecewa itu lagi..
sungguh aku tak mampu ya Allah..
sungguh aku tak mampu menahan lagi..
setiap kali kutangisi kenangan semalam...

Ya Rabb..
aku gantung hatiku pada-Mu saat ini..
pemilik seluruh jiwa-jiwa..
di saat hati ini goyah..
di saat hati ini menangis...
disaat hati ini kecewa dengan cinta manusia...
hatiku kembali kepada-Mu..
fitrah ini memerlukan-Mu..
juga memerlukan dia..
dapat merintih dan berharap
agar sinar yang telah hilang itu
dikembalikan sekali lagi buat hambamu ini...
satukan kami dengan akad yang sah..
biar cinta dan rindu ini disulamkan bersama..
cinta Ilahi agar semakin kuat ikatannya..

Allahumma aamin..

No comments:

Post a Comment

leave ur footstep here~~