Wednesday 18 June 2014

Mencari Sinar..

Kadang..
Ada time kita lemah..
Ada time kita futur..
Ada time kita rasa nak menangis je..
Ada time kita sampai tak tahu nak buat apa..

Rasailah semua itu..
Sebab manusia memang ada jatuh bangunnya..
Manusia memang akan lalui sedih gembiranya..
Kuat lemahnya..sakit sihatnya..futur bangkitnya..
Tapi tolong..
Jangan lemah terlalu lama..
Jangan futur terlebih masa.
Dikhuatiri kita lupa cara mahu bangkit semula..

Berukhuwah fillah..
Tujuannya bukan untuk bergembira saja..
Tapi bila sahabat itu jatuh.. 
Kita hulurkan tangan untuk menariknya semula..
Pentingnya sahabat..
Dalam melalui suka dan duka..
Tapi mohon jangan lupa pada yg Esa..
Sebab di setiap ujian-Nya..
Terselit kasih sayang-Nya buat kita..

Ujian..
Datang tanpa diduga..
Kadang waktu kita tak bersedia..
Tapi sebab Allah tahu kita mampu..
Jadi Dia uji kita sebegitu..
Dihantar hadiah berisi ujian..
Itu bermakna Dia pandang kita..
Beruntunglah orang yang dipandang oleh Allah..
Bersabarlah.. semoga redha Allah milik kita..

Aku..
Dah selalu jatuh..
Akibat cacian manusia..
Akibat bertahan terlalu lama..

Tetapi kerana mereka..
Aku masih di sini..
Menasihati dan mahu dinasihati..
Siapa mereka?
Allah itu sudah pasti..
Namun.. tanpa sahabat..
Aku tidak akan menemui diriku..
Tak kiralah di alam realiti atau alam maya..
Dan juga mereka yg membenci aku..
Tanpa mereka.. aku tak mampu kuat juga..
Terima kasih untuk itu..



'Datanglah ujian melanda macam mana sekalipun..
Teguhkan hati.. kentalkan iman.. tabahkan jiwa..
Dan hadapilah setiap ujian itu..'

No comments:

Post a Comment

leave ur footstep here~~