Wednesday 5 December 2012

Remember your aim to be in this world!

Segala puji dan syukur ku panjatkan pada-Mu ya Allah..
Selawat dan salam buat Nabi Muhammad,Rasul junjungan..

Suatu ketika dahulu..
Aku bukanlah seorang wanita yang menutup aurat dengan sempurna..
Aku bukanlah seorang wanita yang memiliki kelembutan yang didamba oleh setiap Hawa..
Aku bukanlah seorang wanita yang bergelar anak solehah..
Aku bukanlah seorang wanita yang menjaga ukhwah..
Aku.. bukan seorang wanita yang bergelar hamba yang taat kepada-Nya..

Aku tertatih sendiri mencari jalan dan arah hidup..
untuk memperoleh Redha-Mu, cinta-Mu..
siapa aku kini Al-Haadi,tanpa petunjuk-Mu ?
siapa aku kini Al- Latif,tanpa kelembutan-Mu ?
siapa aku kini Al-Nur,tanpa cahaya-Mu ?
siapa aku kini Al-Sobur,tanpa kesabaran-Mu ?

Engkau mendetikkan hatiku untuk mencari-Mu dengan kudus cinta-Mu..
petunjuk-Mu membuktikan segalanya..
kelembutan-Mu yang merinduiku dengan segenap ujian..
cahaya-Mu dengan setiap penyelesaian..
kesabaran-Mu dengan setiap luahan hatiku..

Andai Allah tidak menjentikku..
sudah pasti aku masih tersasar dari jalan-Nya..

Al-Qadar.. Engkau Maha Menentukan..
tentukanlah yang terbaik untukku..
dalam kehidupan duniaku dan akhiratku..

Ya Ghaffar,Ya Ghaffur..
Keampunan-Mu dan kemaafan-Mu seperti Karim-Mu..
Engkau lah yang Maha Pemurah..
Ampunilah aku.. akan segala dosaku..

Ya Allah..
jadikan aku seorang hamba-Mu yang taat..
jadikan aku seorang anak yang solehah..
jadikan aku seorang pelajar yang cemerlang..
jadikan aku seorang penjaga ukhwah..

Andai aku kau pertanggungjawabkan untuk melengkapi rusuk adam..
jadikan aku wanita yang menjadi isteri solehah dan sempurna..
yang memperoleh redha suami dunia dan akhirat..
andai aku dan adam itu kau anugerahkan zuriat..
jadikan aku dan dia seorang "umi dan walid" yang mampu membimbing amanah-Mu melayari bahtera Islam..

Aamiin..

No comments:

Post a Comment

leave ur footstep here~~