Monday 28 October 2013

Jom Usaha!

bismillah~~

jum muhasabah diri dengan kak ija!
^_^

Dah berusaha, tapi??... LETIHNYA USAHA?? Jom kita positifkan diri!!!

USAH DIRENUNG LETIHNYA USAHA!!!... tetapi... habiskan ayat itu... Sesungguhnya saya memerlukan makanan motivasi... Semoga anda juga turut terpias dengan aura positif ini untuk menjadikan hari ini lebih baik dari semalam...

Usaha ke arah kejayaan adalah komitmen gabungan 3 perkara. Iaitu :
1. Hati.
2. Minda.
3. Tindakan.

Contoh bisikan-bisikan positif adalah seperti berikut:
1. “Aku mahu bersemangat hari ini”.
2. “Aku mahu buat yang terbaik hari ini”.
3. “Aku percaya aku boleh buat. I CAN DO it!”.
4. “Jika dia boleh, aku pun boleh!”.
5. “Aku boleh buat benda ni, aku cuma kena belajar cemana nak buat. Aku optimis aku boleh buat!”
6. “Aku boleh, aku boleh, aku boleh!”.

Down cemanapun emosi Anda, berusahalah positifkan diri. Masukkan bisikan-bisikan positif seperti di atas supaya Anda dapat mengawal emosi lalu merubahnya jadi positif

Bila anda amalkan ketiga-tiga gabungan komitmen ini dalam apa juga kerjaya n bisnes anda lakukan..
Percayalahh.. Anda terpaksa kaya dan berjaya!!!!!!

thanks kak ija for the motivation spirit~~
:')

yassiru wala tu'assiru..

No comments:

Post a Comment

leave ur footstep here~~