Sunday 29 December 2013

Bilakah Saat Itu..

di saat yang sukar.. kata-kata ini kembali dilafazkan kepadaku..

"yang ku inginkan adalah hatimu.. bukan jasad.."

just so u know.. changing our heart is not as easy as u think..
bukan aku yang ingin berada dalam situasi ini..
tapi Allah yang Maha Berkehendak..

biar aku khabarkan kepadamu..
menunggu sesuatu yang tak pasti.. itu sakit..

biarkan aku jalani rutinku sehari-hari dengan tenang..
kamu baik.. kamu ikhlas.. cuma mungkin aku terlalu penat..

sebenarnya..
aku terlalu penat berbahas soal hati dan perasaan..
impian tinggal angan-angan..
itu sakit dan perit sekali..

aku cemburu setiap kali sahabat-sahabatku..
gembira bila akad dilafaz oleh si suami..
suami yang ikhlas memberikan hatinya..
ada juga yang hanya menunggu masa..
ada nyawa yang lain sedang berdetak jantungnya..
bersama-sama mereka..

perihal itu buatkan aku cemburu..
bagaimana lagi inginku puaskan hati semuanya..

setiap kali kaki ini melangkah ke pusat bayi..
melihat pakaian-pakaian yang indah..
pakaian-pakaian itu buat si comelku..
bahagianya diriku saat itu..
hanya Allah yang mengerti..
biarpun ianya bukan dari darah dagingku..

saat ku terpandang suami isteri..
yang bahagia menanti si comel..
hati ini menangis kesayuan..
mengukir senyuman kepada mereka..
tanda ucapan "selamat berbahagia"..

jika tiada jodohku didunia..
aku redha..

:')

No comments:

Post a Comment

leave ur footstep here~~