Wednesday 19 June 2013

Ada apa dengan cinta?

Bismillah~~ 

Cinta.. 
Dikau itu fitrahnya suci 
Sesuci embunan pagi 
Seputih turunan salji 

Cinta.. 
Andai manusia itu bijak pekerti 
Pastinya dikau tidak sesekali dinodai 
Tentunya dikau aman di lubuk sanubari 

Cinta.. 
Zaman ini banyak sekali tragedi 
Menarik dikau ke lembah penuh misteri 
Habislah dikau andai manusia hilang pedoman diri 

Cinta.. 
Zaman ini dikau tidak lagi selalu disanjung tinggi 
Namamu hanya menjadi zikir pemuda pemudi 
Peroleh kepuasan penuhi nafsu meninggi 

Cinta.. 
Ingin sekali aku bersimpati 
Namun aku sendiri serupa insani 
Mungkin dikau mangsaku sejurus ini 

Cinta.. 
Percayalah, andai aku miliki iman di hati 
Dikau tidak sesekali akan aku sakiti 
Kerna dikau hanya halal buat insan bernama suami 

Cinta.. 
Andai suatu hari aku akan dicintai 
Andai suatu masa aku akan mencintai 
Sudilah engkau terbit menemani jiwa kami 

Cinta.. 
Buat masa ini 
Aku ingin sekali kau dikunci rapi 
Kerna kini aku ingin menimba ilmu Ilahi 

Cinta.. 
Sabarlah dikau buat sementara ini 
Tatkala sudah tiba masanya nanti 
Datanglah kembali menghiasi bahtera kasih abadi.. 

hasbunallahu wani'mal wakiil~~ 
la tahzan innallaha ma'ana.. :') 

#salam cinta, salam mahabbah~~

No comments:

Post a Comment

leave ur footstep here~~