Sunday 30 June 2013

jum bermuhasabah..

jangan ketawa pada mereka yang sudah mula berubah sedikit demi sedikit .. 
kerana mereka itu sudah memulakan langkah untuk menuju kejayaan . 

ketawalah pada dirimu sendiri.. 
kerana kamu sudah jauh ketinggalan :) 

siapa kamu untuk decide dia layak berubah atau tidak? 
semua orang berhak berubah! 
semua orang berhak menentukan jalan hidup menuju Allah.. 

siapalah kita untuk berkata tidak? 
jangan mudah melenting jika ada yg menyebar kebenaran.. 
jangan mudah melatah.. silalah ambil peduli akan dirimu di akhirat nanti.. 

ingatlah.. bumi ini sudah tidak lama lagi.. 
adakah kita semua tahu bila tarikhnya hari keramat itu? :) 

jawapannya tidak~~ 

sanggupkah kita melihat semua yg kita kenali dan sayangi.. 
kembali kepada Allah dalam keadaan yg kita sendiri tidak ingin melihatnya? 
bahkan kita sendiri.. kita sendiri bagaimana?? 

Allahu~~ seruan ini bermula sejak 1400 tahun dahulu.. 
jangan kita menyangkal sewenang-wenangnya.. 

saya sayang kamu.. saya sayang kamu semua.. 
sebab itulah saya membazir masa disini untuk menulis apa yg patut.. 
dek kerana saya tidak sanggup melihat kerenah anak2 sekarang.. 
mungkin kamu ada sebab kamu sendiri.. saya faham.. 
tapi kamu tidak ada sebab untuk terus tinggalkan Allah.. 

bagaimana kalau ajal itu datangnya tanpa kita duga? 
mungkin malam nih? esok? lusa? atau mungkin kejap je lagi.. 
Allahu~~ pulanglah pada Allah~~ Allah sungguh pemaaf.. 
percayalah~~ kenali Allah.. dengan itu kamu akan bahagia.. :') 

mungkin antara kamu.. ada yg berkata.. 
"poyo.." "tak payah nak tunjuk baik.." "tak payah nak jadi alim.." 

sungguh~~ aku tidak marah~~ :') 
itu adalah permulaan untuk kamu berfikir tentang kebenaran.. 

#salam cinta wa mahabbah ya jaisyu Muhammad~~ :') 

ku tinggalkan video ini sebagai renungan.. salam'alaik..


No comments:

Post a Comment

leave ur footstep here~~