Friday, 1 November 2013

Irdina Safiyya~~

hehe.. ok baik.. enough with ur daydream.. >.<


hehe.. nih kali kedua org cakap budak tecik nih is my daughter.. 
ok.. dua assumption.. =='

first.. is this a sign? or something?
second.. am i that old enough to have a daughter?? oh come one! im just 21.. T_T

kali pertama.. waktu teman kazen pergi nilai 3.. die nak nikah.. so adat laa kan cri barang2 kahwin.. :) time tuh.. ibu si dina nih haa kene jadi juru runding kpd bakal pengantin tuh.. almaklumlah, die da ade pengalaman cari barang2 kahwin nih.. hehe.. :P *bakal pengantin tuh da nak jadi mama org dah pun sekarang,insyaAllah.. doakan die ye.. aamiinnn.. hurmm.. nak dijadikan cerita.. saya diamanahkan oleh beliau (ibu dina) untk menjaga si kecil molek nih.. huhu.. tbe2 ade pekerja2 kedai tuh datang berborak dengan saya.. n dorg mintak nak pegangkan dina kejap.. saya bagi je laa.. sebab tangan pun dah lenguh.. budak nih nampak je kecik, tapi berat.. huh! bertuah betul.. ibu die bagi makan ape tah.. =,= dan tak disangka2.. salah seorang pekerja tuh.. she asked me a killer question.. "is this your daughter?".. and i was like.. "nope.. huhu.. tuh ibu die.." *sambil menunjuk ke arah ibu dina yg leka memilih barang.. hehe.. n she was like.. "ouh i thought she was yours.. she got ur face a bit..".. Allahu~~ mommy face ke akuh nih? =,= kami hanya mampu tersenyum.. tiada kata nak dibalas.. pekerja2 kedai tuh terus leka bermain dengan irdina safiyya sambil menunggu pelanggan yg lain utk datang.. :)

and the second one.. baru je td petang.. kat rumah mak ngah.. aiseh! ingatkan pisang tak akan berbuah dua kali.. so macam mane tuh? huhu.. sepupu yg bawah sikit daripada saya.. senang citer sebaya adik lelaki saya laa.. hurmm.. die nak buat makan2.. katanya nak raikan end of year batch dorg.. :) pape je laa ye dik.. n thanks sbb bagi kami gemuk harini.. ahakz~~ :P hurmm.. dek kerana saya asyik bermain dengan si kecik nih.. sbb rindu sgt2.. lagi sekali di cop mama si dina nih.. adoii.. time tuh kak nuyu (ibu dina) ade kat situ.. saya lepaskan dina sebab tak larat n supaya die boleh bebas berjalan.. >.< *sebenarnya tak larat nak jaga sbb nakal sangat.. tak pandai duk diam.. kawan2 aqilah yg smbut event nih grab laa si dina comel nih.. ting! soalan cepumas! "anak sape nih?" aqilah jawab laa.. "anak kakak aku.. tuh ibu die.." pointing at kak nuyu.. dengar soseh2 bebudak nih.. "ingatkan anak kakak yg pakai baju biru tuh.." pastu aqilah pecah gelak.. ktorg tanya laa kenapa.. aqilah cakap kawan2 die ingat tuh anak saya.. adoiii.. haa kan dah kena soalan maut! "bila nak nikah? hari tuh kursus kahwin pun dah.".. menyirap darah kejap dengar.. hanya mampu senyum je lagi sekali.. =,=

mungkin sebab birthday kami sama.. 
so kebetulan muka kami pun ada iras.. 
haish! 

tapi hakikatnya... SHE IS NOT MY DAUGHTER.. 
AND IM NOT A MOTHER TO BE YET.. 

*mohon maaf di atas kerosakan bahasa di atas.. 

sekian terima kasih..